Készíts egészséges gumicukrot!

Forrás: Sütiblog | 2015 január 14.

A házi gumicuki esti filmnézéshez vagy napközbeni nasinak is tökéletes, mert zsírt egyáltalán nem tartalmaz, ráadásul kalóriából és cukorból is csak alig. Sőt elkészíteni sem nehéz!

egészséges-házi-gumicukor-sütiblog-cosmopolitan

Most három különböző ízűt mutatok nektek, de gyakorlatilag bármilyen gyümölcsből készülhetnek a macik.

Hozzávalók: 

Narancsos:

– 1 pohár frissen facsart narancslé

– 1 evőkanál frissen facsart citromlé

– 2 evőkanál méz vagy édesítő

– 3 evőkanál natúr zselatin

Áfonyás:

– 1/2 pohár frissen pépesített áfonya (lehet fagyasztott is, csak akkor várd meg, míg kiolvad)

– 1/3 pohár víz

– 1 evőkanál friss citromlé

– 2 evőkanál méz vagy édesítő

– 3 evőkanál natúr zselatin

Epres:

– 2/3 pohár frissen pépesített eper (lehet fagyasztott is, csak akkor várd meg, míg kiolvad)

– 1/2 pohár víz

– 1 evőkanál frissen facsart citromlé

– 2 evőkanál méz vagy édesítő

– 3 evőkanál natúr zselatin

Elkészítés: 

Keverj össze minden összetevőt, kivéve a zselatint, majd közepes lángon kevergetve főzd őket össze folyamatos kevergetés mellett! Öntsd hozzá a zselatint (közben is kavargasd). Vigyázz, ha egyszerre öntöd bele, összecsomósodhat! Ezután közepes lángon folyamatos kevergetés mellett főzd tovább, amíg össze nem állnak a hozzávalók, és fel nem olvad a zselatin. Végül öntsd szilikonformába (vagy sima tepsibe, és később szaggasd ki a formákat), és tedd be a mélyhűtőbe 30 percre!

Kellemes bűntudatmentes nassolást! :)